Zonder klanten, kun jij je onderneming niet draaiende houden. De klanten zijn misschien wel de belangrijkste factor in het behalen van succes. Hoe beter je met de klanten omgaat en open en eerlijk met ze communiceert, des te tevredener de klanten met je onderneming, producten en/of diensten zullen zijn. Tevreden klanten leiden vaak tot meer nieuwe klanten. Wanneer iemand tevreden is met de manier waarop zij geholpen of behandeld zijn, is de kans groot dat ze hun vrienden/familie over je onderneming vertellen. In deze blog lees je wat digitaal klantcontact is, wat het belang ervan is en met welke tips je het digitale klantcontact kunt verbeteren. Wat kun je onder digitaal klantcontact verstaan en waarom is het zo handig?Wist je dat digitaal klantcontact eigenlijk gewoon online klantcontact inhoudt? Het gaat erom dat je bepaalde software inzet, zodat de klanten met je onderneming kunnen chatten, mailen en zelfs bellen. De software ondersteunt de medewerkers van de klantenservice, zodat zij de meer complexe vragen en klachten kunnen opnemen en een robot de meest makkelijke vragen direct voor de klanten kan beantwoorden. Op die manier kun je de overige werkzaamheden binnen klantcontact efficiënter indelen en aanpakken. Vaak is gebrek aan tijd namelijk de boosdoener tijdens klantcontact. Wanneer de werknemer gestrest of ongeduldig overkomt, zal de klant een nog minder goede ervaring met je onderneming opdoen. Geef de klanten het gevoel dat je de tijd voor ze neemt en dat je goed naar hun verhaal luistert. Toon vooral begrip voor hun situatie en handel elke vraag of klacht zo netjes mogelijk af. Heb je het idee dat een collega meer over de vraag of klacht van de klant weet, schroom dan vooral niet om de klant direct door te verwijzen. Op die manier hoeft iemand maar één keer zijn/haar verhaal te doen en kun je direct overgaan tot het bieden van passende oplossingen. De beste tips voor het onderhouden van digitaal klantcontactKlantcontact software helpt je om digitaal klantcontact zo soepel mogelijk te laten verlopen. Wanneer je in contact staat met klanten, is het belangrijk dat je ze op een nette en positieve manier helpt met hun vragen en klachten. Zorg ervoor dat je in ieder geval geen beloften doet, die je vervolgens niet kunt nakomen. Dit zal de betrouwbaarheid van je onderneming schaden en dat is het laatste waar je op zit te wachten. Behandel de klant vooral zoals je zelf ook behandelt zou willen worden op het moment dat je een bedrijf contacteert.
|
Goed artikel? Deel hem dan op:
Gerelateerde berichten:
- Fysiotherapie Scherpenzeel voor lichamelijke ongemakken Met Fysiotherapiepraktijk Scherpenzeel behandelen we u graag met ons persoonlijke behandelplan. Lichamelijke klachten liggen al snel op de loer wanneer u een verkeerde houding heeft...
- Op zoek naar 24 uurs drukwerk Eindhoven? Bent u op zoek naar zakelijk 24 uurs drukwerk in Eindhoven en omgeving? Het is aan te raden om een drukwerk specialist in te schakelen....
- Zo belangrijk is een goede customer journey voor de online klantervaring Iedere ondernemer die online actief is zal beamen dat de digitale wereld hard is. Mede doordat de technologie alsmaar veranderingen doormaakt en er ook steeds...
- Wat zijn de belangrijkste voordelen van e-business software? In dit artikel bespreken waarom veel webshops zoals mediamarkt en coolblue voor een automatiseringssoftware kiezen om hun processen strak te krijgen en goed te kunnen...
- Eigen email adres voor jezelf Ben je ondernemer en wil je een professioneel e-mailadres aan je website koppelen? Dan is dit makkelijk zelf te regelen. Je hoeft hier namelijk niet...
- Wat is de ethereumblockchain voor transfers? De aankomende release van het Ethereum Ledger-protocol genaamd Metropolis is het creëren van een nieuwe vorm van online-betalings-technologie op machtiging. In tegenstelling tot het traditionele...