Ben je ondernemer en wil je een professioneel e-mailadres aan je website koppelen? Dan is dit makkelijk zelf te regelen. Je hoeft hier namelijk niet veel technische kennis voor nodig te hebben en je hoeft er zeker niet direct een expert voor in te schakelen. Wanneer je meer zaken zelfstandig kunt regelen, zorg je er ook nog eens voor dat je geld bespaart. In deze blog lees je op welke manier je een zakelijke mail aan je website kunt koppelen en welke voordelen een apart e-mailadres voor je bedrijf met zich meebrengen. Op welke manier kun je zakelijke e-mail registreren?Voordat je een zakelijk e-mailadres kunt aanmaken, moet je een domeinnaam registreren. Zorg ervoor dat de domeinnaam geschikt is als e-mailadres, want ze zullen hetzelfde zijn. Je kunt deze niet loskoppelen of een andere naam op de mail gebruiken dan wat de domeinnaam is. Wanneer je eruit bent wat je domeinnaam wordt, registreer je de naam en kun je vervolgens een provider kiezen. Hieronder lees je wat de voordelen van een zakelijk e-mailadres zijn. Wat zijn de voordelen van een zakelijke e-mail?Wanneer je een eigen email domein hebt, kunnen je klanten je in elk geval erg simpel bereiken. Een zakelijk e-mailadres straalt daarnaast ook meer professionaliteit uit, dan wanneer je een persoonlijk e-mailadres met je klanten deelt. Bovendien is het superhandig om zakelijke mail los van je persoonlijke mail te beheren, omdat je werk en privé dan veel beter van elkaar gescheiden kunt houden. Dit scheelt je in sommige gevallen veel gedoe of opzoekwerk als je een bepaald mailtje terug wilt vinden. Verder verwijst zakelijke e-mail vaak naar je onderneming en komt het veel professioneler over dan wanneer je je persoonlijke e-mail gebruikt. Daarnaast kun je uit verschillende andere mogelijkheden kiezen voor je zakelijke e-mail. Dit verschilt per provider, maar denk dan bijvoorbeeld aan opslagruimte. Bovendien zorgt zakelijke e-mail ervoor dat je uit naam van je onderneming op je contacten kunt reageren, waardoor je direct je naamsbekendheid vergroot en je onderneming vaker onder de aandacht brengen. Welke naam moet ik mijn zakelijke e-mail geven?Je zakelijke e-mail zal altijd eindigen met de naam van je website. Dus wanneer je ervoor kiest om je bedrijfsnaam als domeinnaam te gebruiken, zal je e-mail ook zo eindigen. Wat je wel zelf kunt aanmaken is de naam van je e-mail voor het apenstaartje. Gebruikelijke namen zijn ‘info’ en ‘contact’, maar je kan natuurlijk ook iets verzinnen dat bij jouw onderneming past. Providers geven je de mogelijkheid om meerdere e-mail adressen aan te maken, dus je kunt voor meerdere afdelingen een e-mail adres aanmaken. Denk bijvoorbeeld aan ‘info’ of ‘klantenservice’ voor algemene zaken en ‘bestellingen’ voor vragen en opmerkingen over bestellingen. |
Goed artikel? Deel hem dan op:
Gerelateerde berichten:
- Je bedrijf in beeld met een zakelijke vlog? Leer zakelijk vloggen! Wil je jouw doelgroep persoonlijk bereiken en overtuigen? Kies dan voor zakelijk vloggen en volg de workshop vloggen voor bedrijven. Tijdens de cursus vloggen van VlogStudio...
- De stappen om een website te laten maken Als u een ondernemer bent, is een van de eerste dingen die u moet overwegen om een website te laten maken in Den Haag. Een...
- Op zoek naar 24 uurs drukwerk Eindhoven? Bent u op zoek naar zakelijk 24 uurs drukwerk in Eindhoven en omgeving? Het is aan te raden om een drukwerk specialist in te schakelen....
- WordPress Website Laten Maken door Webdesignbureau Wil jij een website voor jouw onderneming, organisatie of gewoon jezelf? Dit kan op verschillende manieren gedaan worden. Zo kun jij kiezen voor een webdesignbureau...
- Tips om je digitaal klantcontact te verbeteren Zonder klanten, kun jij je onderneming niet draaiende houden. De klanten zijn misschien wel de belangrijkste factor in het behalen van succes. Hoe beter je...
- Adverteren binnen Google, wat is dat precies? Heb je een website of webshop waarop je producten of diensten verkoopt? Dan is het rendabel om je website of webshop te promoten door advertenties...