|
Iedere ondernemer die online actief is zal beamen dat de digitale wereld hard is. Mede doordat de technologie alsmaar veranderingen doormaakt en er ook steeds meer bedrijven bijkomen. Het vraagt veel van je wil je je kennis én website een beetje up-to-date houden. Bovendien wil je je klant ook een goede klantervaring blijven bieden. Hoe zorg je ervoor dat de processen die de klant doorloopt vóór en ná het doen van een aankoop goed zijn? Hoe ziet de klantreis er precies uit? Ternair spreekt ook wel van de customer journey. Maar hoe belangrijk is dat precies? En hoe verbeter je deze? Hoe belangrijk is het eigenlijk?Spreken we van de customer journey, dan spreken we van de gehele reis die klant doormaakt voordat het een aankoop doet. Wist je dat een klant heel wat contactmomenten moet hebben met een bedrijf voordat het tot aankoop overgaat? Dit is waar de customer journey al begint en waar je successen kunt boeken. Door aandacht te besteden aan de customer journey en zo de relatie met de klant visueel in kaart te brengen, krijg je meer inzicht in de behoeftes van de klant. Dankzij dit inzicht kun je de klantbeleving verbeteren en een geheel nieuwe strategische aanpak toepassen. Soms is deze zelfs per klant verschillend. Dit klinkt als enorm veel werk voor iedere klant, maar er zijn genoeg digitale processen die jou hierbij kunnen helpen. Bovendien krijg je ook terug wat je geeft. Hoe meer aandacht je besteedt aan de customer journey, hoe groter de kans dat je klanten aantrekt en aan je bindt. Processen als Marketing Automation maken het bovendien ook een stuk gemakkelijker om iedere klant een unieke ervaring te bieden en de standaard processen binnen de customer journey te automatiseren. Eenvoudige tips voor het optimaliseren van jouw customer journeyHet optimaliseren van de customer journey is voor ieder bedrijf en iedere situatie anders. Wel zijn er een aantal ‘basisregels’ waar je in elk geval extra aandacht aan moet besteden. We zetten de belangrijkste op een rijtje:
|
Goed artikel? Deel hem dan op:
Gerelateerde berichten:
- Callcenter Callcenter Introductie Ben je klantgericht, weet je van aanpakken en telefoneer je graag? Dan ben je welkom als servicedesk medewerker in een gekend callcenter. We zoeken een...
- Meer online zichtbaar zijn? Kies voor Go Online hét online marketingbureau in Nijmegen Go Online is hét online marketingbureau in Nijmegen. De heren van Go Online hanteren de slogan: Your succes, is our succes! Middels een aantal fases...
- Offerte glas vervangen Misvattingen van kopers van kunststof ramenHet lijkt erop dat kunststof ramen al zo nauw in ons leven zijn binnengekomen en zo populair zijn dat...
- Hoe kun jij de conversie verhogen op je website? Hoe kun jij de conversie verhogen op je website? Het aantal conversies verhogen op je website is iets waar vrijwel iedere ondernemer van droomt. Sommige...
- Ontdek de diepere betekenis van reclame U zult bij reclame misschien denken aan iets negatiefs. Vervelende jingles die u niet meer uit uw hoofd krijgt of aan die cola-video die iedere...
- Tips om je digitaal klantcontact te verbeteren Zonder klanten, kun jij je onderneming niet draaiende houden. De klanten zijn misschien wel de belangrijkste factor in het behalen van succes. Hoe beter je...
