Hoe kun jij de conversie verhogen op je website?

E-marketingforum

Hoe kun jij de conversie verhogen op je website?

Het aantal conversies verhogen op je website is iets waar vrijwel iedere ondernemer van droomt. Sommige websites hebben wel een groot aantal websitebezoekers, maar een laag percentage conversies. Dit is zonde omdat er veel kansen liggen op dit gebied. Als ondernemer kun jij deze zelf aanpakken. Uiteraard kun je altijd kiezen om deze taken uit te besteden. Welke route je ook kiest: je conversie verhogen is zeker geen utopie.

Kijk vanuit je doelgroep naar de conversie

Een conversie betekent dat een potentiële klant een actie onderneemt waardoor deze daadwerkelijk klant wordt. Vaak gaat het dan om een aanvraag of een aankoop. Om mensen te stimuleren om tot deze acties over te gaan, moet je in hun huid kruipen. Je moet weten wat hen bezighoudt. Waar zijn zij naar op zoek? Wat is hun ideaal? Door je tekst en website op hen toe te spitsen geef je hen het idee zij je product of dienst nodig hebben. Hebben zij dit gevoel, dan zullen ze sneller converteren.

Houd de content op je pagina overzichtelijk en scanbaar

Van belang is dat jij zorgt voor een overzichtelijke pagina. Je content moet aantrekkelijk zijn en makkelijk te scannen. Tegenwoordig is de concentratieboog van lezers niet heel lang. Mensen willen snel weten waar een tekst over gaat en beslissen op basis van seconden of ze je artikel of pagina willen lezen of gebruiken. Het helpt hierbij als je de content in de juiste kijkrichting zet. Maak het de lezers zo gemakkelijk mogelijk. Misschien ziet een fancy design er leuk uit, maar het werkt niet altijd even gebruiksvriendelijk. Het kan dan voorkomen dat men niet weet waar ze moeten kijken.

Aanbevelingen van jezelf en van klanten

Aanbevelingen werken altijd goed als het gaat om conversie verhogen. Binnen een webshop zijn aanbevelingen van jezelf erg nuttig. Wat hiermee bedoeld wordt is dat je gebruikers die kijken naar jassen een aanbeveling doet voor andere gerelateerde jassen op je eigen webshop. Zo zorg je voor een toename aan conversie. Tevens werken ook aanbevelingen van klanten goed. Soms twijfelen mensen of ze met je in zee willen gaan. Dit kan zijn op gebied van service, levering, of welk punt dan ook. Lezen zij dat tientallen mensen positieve ervaringen hebben op dat gebied? Dan is de drempel verlaagd en zal men sneller alsnog de aankoop of aanvraag doen.

Meten blijft belangrijk om je conversie te verhogen

Om de ideale resultaten te behalen is het zaak dat je blijft meten. Kijk naar hoe goed je pagina scoort en blijf dit in de gaten houden ten tijde van je optimalisaties. Welke pagina’s geven wel een verschil en welke blijven achter? Deze informatie gebruik je dan weer om je volgende optimalisatieslag te voltooien. Zo zorg jij dat jij je conversie kan verhogen tot je uiteindelijk je doelen bereikt.

https://www.omcbase.nl/conversie-verhogen/