Naast marketing en PR is social media een manier om écht interactie te voeren met mensen. “Het is persoonlijker en dat maakt het interessant voor ons om dit kanaal zo goed mogelijk te benutten”, aldus een PR bureau in Den Haag. Of je nu een kleine ondernemer bent, een influencer, of het gezicht van een bedrijf, sociale media is een geweldig hulpmiddel dat je kunt gebruiken om met meer mensen in contact te komen. Omdat de aard van sociale media voortdurend verandert, kan het moeilijk zijn om bij te blijven. We hebben een lijst samengesteld met een paar manieren waarop je relevant kunt blijven op sociale media om in contact te blijven met je publiek en nieuwe volgers te krijgen.
Maak contact met uw publiekStel vragen en reageer op opmerkingen om te zien wat je volgers leuk vinden. Hoe meer feedback je van ze krijgt, hoe blijer ze zullen zijn! Host polls op je Instagram of Twitter, stel vragen bij je posts of stories, en reageer op opmerkingen onder je foto’s. Als je volgers het niet leuk vinden wat je post, probeer er dan achter te komen waarom. Niet iedereen zal 100% van de tijd van je content houden, maar als de meerderheid van je publiek niet tevreden is, moet je misschien iets veranderen.
Varieer in inhoudMensen worden misschien moe van posts die er allemaal hetzelfde uitzien. Als je normaal gesproken je workout routine post, probeer het dan eens te mengen met wat natuurfoto’s. Als je meestal veel selfies post, probeer dan wat foto’s van je huisdier te nemen. Verdeel je feed zodat je volgers enthousiast worden als je iets nieuws post. Je hoeft je “merk” niet helemaal op te geven-je kunt je berichten nog steeds relevant houden voor je publiek.
Je volgers zouden je kunnen vergeten als je te veel vrije tijd neemt. Hoewel het helemaal niet erg is om een pauze te nemen van sociale media (het is waarschijnlijk zelfs een goed idee om dat af en toe te doen), zal het regelmatig posten van inhoud ervoor zorgen dat je in de belangstelling blijft. Het is aan jou hoe vaak je iets post, maar eens per week is meestal een goed begin. Als je besluit een pauze in te lassen in sociale media, laat dit dan weten aan je volgers. Op die manier verwachten ze dat je terugkomt en blijven ze geïnteresseerd in je content.
Hou trends in de gatenTry to figure out what’s relevant and what’s not. Search through popular hashtags, read pop culture articles, and follow other people on social media. You can really uplift your social media presence if you latch onto current trends.
Kijk naar je analytics om te zien wanneer je volgers het meest betrokken zijn. Probeer content te plaatsen wanneer de meeste mensen online zijn, zodat ze je content ook daadwerkelijk zien. Als je volgers over de hele wereld hebt, kan het zijn dat je moet kiezen wanneer je iets plaatst. |
https://prgoeroes.nl/pr-bureau-den-haag/ |