Wil je jouw doelgroep persoonlijk bereiken en overtuigen? Kies dan voor zakelijk vloggen en volg de workshop vloggen voor bedrijven. Tijdens de cursus vloggen van VlogStudio leer je niet alleen hoe je een professionele vlog opneemt en nabewerkt, je leert ook hoe je geschikte formats en thema’s kiest waarmee je de doelgroep raakt, bindt en overtuigt. Vloggen in plaats van bloggenTegenwoordig plaatsen de meeste organisaties blogs op hun website. Daarin beschrijven ze gebeurtenissen of geven een mening over een bepaald onderwerp. De reden dat zij dit doen is om de lezer van het blog te helpen bij relevante vraagstukken. Door dit regelmatig te doen ontstaat er de motivatie om de website eens in de zoveel tijd te bezoeken. Met deze blogs toon je aan dat je expert bent op jouw vakgebied waardoor jouw merk een plekje weet te bemachtigen in het hoofd van de potentiële klant. Toch blijft tekst wat oppervlakkig en hebben lezers niet een beeldende indruk van jouw bedrijf. Sterker nog, tekst zonder een beeld van de afzender wordt snel weer vergeten. Overweeg daarom om een soortgelijk bericht te vertellen met een vlog. Vlogs worden beter herinnerd. Zeker als de kijker empathie heeft voor de manier waarop je het doet. Kom je professioneel en vertrouwd over? Bovendien kun je de vlog voorzien van een bedrijfslogo. Allemaal voordelen die ervoor zorgen dat hetzelfde verhaal beter beklijft bij de doelgroep. Cursus zakelijk vloggen borgt de professionaliteitNu je de voordelen van zakelijk vloggen begrijpt, is de volgende stap: het daadwerkelijk doen! Nu is niet iedereen in de wieg gelegd als presentator of entertainer, maar met wat hulp en handvatten kan je toch aardig in de buurt komen. Daarom maken we bedrijven vertrouwd met het opnemen van vlogs en het vertellen van een interessante en overtuigende boodschap. Tijdens de cursus zakelijk vloggen van VlogStudio komt zowel de theorie als praktijk aan bod. Wat leer je tijdens een workshop zakelijk vloggenEen cursus zakelijk vloggen bij VlogStudio duurt doorgaans 1 dag. Deze dag bestaat uit theorie in de ochtend en praktijk in de middag. In de ochtend wordt ingegaan op de boodschap en filmtechnieken. Dus, wat ga je vertellen aan de kijker. In welk format. Doe je dat bijvoorbeeld in een interview of leg je gebeurtenissen vast als presentator. Voor elke situatie geldt een ander format. Daarbij letten we natuurlijk ook op de onderwerpen en de thema’s die voor jouw organisatie interessant en relevant zijn. In de middag gaan de deelnemers daadwerkelijk vloggen met de kennis die ze hebben opgedaan in de ochtend. Vervolgens worden de vlogs gemonteerd: snijshots, muziekfragmenten, het plaatsen van een logo. Het komt allemaal aan bod. Aan het einde van de dag toont elke deelnemer zijn of haar vlog aan de rest van de groep. Uit de praktijk blijkt dat de vlogs meestal voldoende goed zijn om al te publiceren. Is jouw organisatie ook toe aan zakelijk vloggen?Voor mogelijkheden en prijzen van de cursus zakelijk vloggen kijk je op de website van VlogStudio bij het onderdeel workshop vloggen. |
https://www.vlogstudio.nl/cursus-vloggen/ |