Freelancer of marketingbureau? 5 dingen om te overwegen.

Voor bedrijven die hun digitale marketingdiensten willen uitbreiden, is het belangrijk om te overwegen met wie ze samenwerken om hun winstgevendheid en betrokkenheid online te vergroten. Zowel freelancers als bureaus hebben hun voor- en nadelen – maar als u een bedrijf runt, zijn er 5 belangrijke dingen die u moet overwegen voordat u zich bij een willekeurige digitale marketingprofessional kunt aanmelden: 

Denk bij het inhuren van een freelance online marketeer of bureau aan onder andere:

  • Prijs
    Dit is meestal de bottom line. Typisch, freelancers rekenen lagere tarieven dan bureaus, maar tegen welke kosten? Er zijn nog vele andere factoren waarmee u rekening moet houden voordat u iemand het project geeft. Bedenkt wel dat bureaus vaak ook kosten in rekening brengen die niet direct ten gunste komen van uw resultaten, zoals overhead en de afschrijving van tools. Daarnaast betaal je soms de hoofdprijs (€150), terwijl de uitvoerende werkzaamheden worden verricht door een stagiair of junior. 
  • Kwaliteit
    Hier luidt het idee dat “je krijgt waarvoor je betaalt” waar is. Wanneer u een bureau inhuurt, krijgt u vaak hogere kosten – maar u krijgt ook een volledig team dat aan uw project werkt, en meer bruikbaarheid en kwaliteit in services. Zorg ervoor dat u zowel door de portfolio van het bureau als door de freelancers bladeren om ervoor te zorgen dat ze daadwerkelijk kunnen leveren wat ze beloven. 
  • Ervaring
    Hoe meer ervaring een digitale marketeer heeft, hoe effectiever zijn werk zal zijn. Het inhuren van een freelancer tegen een laag tarief kost je misschien meer als het meer tijd kost (zoals vaak het geval is – zonder toegang tot een volledig team voor taken). U wilt iemand inhuren die slimmer en harder werkt.
  • Tijdigheid
    Op tijd zijn met deadlines is absoluut cruciaal. Vraag om met eerdere klanten te praten, let op de tijd die het kost om te reageren op e-mails en andere correspondentie. Dit is een belangrijk criterium voor uw besluitvorming op het gebied van digitale marketing. 
  • Competentie & Betrouwbaarheid
    Er is niets erger dan het inhuren van een digitale marketeer die alles belooft, alleen om tekort te komen in hun mogelijkheden en betrouwbaarheid. Onbeantwoorde e-mails, telefoontjes, gebrek aan follow-up na campagnes en projecten kan een moordenaar zijn. Zorg ervoor dat de persoon met wie u werkt de tijd en het vermogen heeft om door te gaan met hun werk, altijd.

In uw ervaring, wie heeft meer invloed op de effectiviteit van digitale marketing? Laat het ons weten in de comments. Vraag een offerte aan bij Mark Verzijl Marketing en kijk wat we voor u en uw merk kunnen betekenen!

http://www.markverzijlmarketing.nl/freelance-online-marketeer