Combinatie on- en offline marketing

Op het gebied van adverteren zijn er een tal van ontwikkelingen waarbij online en offline marketing samen komen en elkaar versterken.

Online zijn er veel nieuwe mogelijkheden voor het creëren van content. Tegenwoordig is het zo dat als je online niet wordt gevonden het voor de mens van deze eeuw niet echt bestaat. Online is het tegenwoordig vooral belang om de aandacht van mensen vast te houden. Online ervaart de mens een overvloed van informatie. Hierdoor moet je echt relevant en kwaliteit bieden zodat de consument je als merk onthoudt. Hierbij is het in eerste instantie van belang dat je content goed via je de smartphone weergegeven kan worden. Dit kun je al makkelijk doen door middel van sociale mediakanalen. Deze sociale mediakanalen ontwikkelen zich ook steeds meer doordat er nieuwe vormen van content kan worden gepubliceerd op deze kanalen.

Daarnaast is juist omdat er online een overvloed van informatie is en het moeilijk is om online op te vallen. Het is ook voor veel merken van belang om de consumenten ook offline zo goed mogelijk te benaderen en de aandacht goed vast te houden. Veel merken spelen hierop in.  Vaak gebeurt dit door grote merken door middel van sponsoractivaties. Bij deze sponsoractivaties weten deze merken vaak de aandacht van hun consumenten vast te pakken door middel van creativiteit. Vaak wordt hierbij merchandise zoals snapbacks met de merknaam verkocht of worden er andere activiteiten georganiseerd.  

Vaak is het van belang dat er een combinatie ontstaat tussen offline en online. Dat mensen bijvoorbeeld nadat ze een snapback kopen hier een filmpje of foto van maken en dit vervolgens online gaan delen met al hun vrienden. Nog beter zou zijn dat er offline iets gebeurd dat heel erg opvalt doordat het bijvoorbeeld grappig is en vervolgens viral gaat.

http://www.snapbacks.nl/