De laatste jaren zijn er steeds meer PR-specialisten op de IT-markt gekomen. Als je ook overweegt om je carrière in PR te beginnen, dan is het erg belangrijk om te weten wat je van de baan kunt verwachten. PR vraagt elk jaar meer en meer vaardigheden van je Werken met de media en zakelijke evenementen is niet langer voldoende om een uitstekende PR-specialist te zijn. Je moet ook goed thuis zijn in marketing, SMM, branding en een expert zijn in wat je promoot. Als je werk gerelateerd is aan IT, dan moet je in ieder geval de hardware begrijpen en weten wat programmeertalen zijn, om niet in de war te raken bij het allereerste evenement waar je je bedrijf vertegenwoordigt, of bij het eerste technische verzoek van een journalist. U bent geen verkoper, maar u moet wel geïnteresseerd zijn in uw doelgroep. Om een professional te zijn, moet u altijd controleren wat u heeft geschreven. Grammaticafouten kunnen de ervaring verpesten. Feitelijke vergissingen kunnen het imago van het bedrijf schaden. Het leven van een PR-specialist is verre van constante feesten Het is niet duidelijk waar, maar sommige mensen kregen de indruk dat werken in PR constante feestjes, leuke communicatie en gewoon werk betekent waarmee je een gewone werkdag als een echte vakantie kunt doorbrengen. Nou, je kunt hier alleen maar aan toevoegen: “Oh, al was het maar!”. Ja, evenementen zijn een integraal onderdeel van het werk, evenals constante communicatie, langdurige en zorgvuldige monitoring, analyse, vele uren achter de computer doorbrengen en non-stop brainstormen, wat lang niet voor iedereen is weggelegd. Het is de moeite waard eraan te denken dat dit nog steeds werk is en dat u het op het niveau moet doen. Wees altijd alert en houd uw woorden en gedrag voortdurend in de gaten. Als u een fout maakt en zich ongepast gedraagt, kan dit in een oogwenk een groot vraagteken zetten bij uw professionaliteit. Wees voorbereid op verwerking en snelle oplossing van problemen Niemand zegt dat dit elke dag zal gebeuren en je zult alleen maar dromen van een droom. Maar eerlijk gezegd is het waarschijnlijk dat er midden in de nacht een telefoontje zal zijn, waarna u het probleem snel en efficiënt moet oplossen, een heel artikel moet genereren dat uw project zal redden. Bedenk goed of u hier klaar voor bent. Verlaat nooit een kritieke situatie zonder commentaar. Zelfs een simpele maar snelle mededeling aan de pers kan de reputatie van een bedrijf redden. Meningen kunnen meer zijn dan alleen positief Heb je een artikel geschreven of een evenement voorbereid dat alleen maar een golf van goedkeuring en vreugde moet genereren? We willen niet van streek raken, maar zelfs de reactie op het coolste project kan heel divers zijn. Onthoud dat zelfs de minst vriendelijke opmerking zo “vriendelijk” mogelijk moet worden beantwoord. Het komt vaak voor dat zelfs de meest kritische lezer naar uw zijde kan worden gelokt, maar dit hangt al af van uw charme en communicatieve vaardigheden. Er zullen meteen geen bergen goud zijn Jong en ambitieus zijn is geen misdaad, maar je moet de situatie correct inschatten. Degenen die net aan hun carrière beginnen, geloven heel vaak dat ze, als ze in PR zijn begonnen, onmiddellijk zullen gaan verdienen zoals Uncle Scrooge van “Duck Tales”. Ja, het is best mogelijk, maar het komt niet direct en pas na een aantal opvallende overwinningen. Beginners missen na hun afstuderen praktische vaardigheden. Daarom moeten dromen over hoge salarissen voorlopig worden uitgesteld, maar het is beter om genoegen te nemen met een stage. Nadat je het hebt gehaald, kun je een jobaanbieding in het bedrijf ontvangen en daarin een carrière opbouwen. Samenvattend alle hierboven beschreven punten, willen we zeggen dat PR een zeer interessant gebied is, maar je moet op veel dingen voorbereid zijn. Stop nooit met het ontwikkelen en leren van nieuwe dingen. Hoe zit het met een goede PR-specialist? Hij moet een manusje van alles zijn. |
https://www.globalrecruitment.info/ |
