Juist in een tijd als deze is het enorm belangrijk dat je online zichtbaar bent. We hebben een hele tijd de deuren van onze fysieke winkels moeten sluiten en op dit moment is alleen winkelen op afspraak mogelijk. Als ondernemer met een fysieke winkel ben je dus sterk afhankelijk van de inkomsten uit jouw webshop. Daarnaast zijn er ook ondernemers die een dienst verkopen en dus geen fysieke winkel hebben. Deze ondernemers zijn eigenlijk nog meer afhankelijk van de mate waarin zij online zichtbaar zijn. Maar hoe zorg je ervoor dat jouw webshop of website online gevonden wordt? We geven je graag onze tips om online beter zichtbaar te zijn Optimaliseren voor zoekmachinesAllereerst is het belangrijk dat jouw website geoptimaliseerd is voor zoekmachines. We noemen dit ook wel seo optimalisatie. Je zorgt ervoor dat jouw website zowel voor zoekmachines als voor gebruikers vriendelijk is. Het optimaliseren van jouw website kan op verschillende manieren. SEO bestaat namelijk uit 3 pijlers, waaronder technische SEO, content en autoriteit. Wat je ermee kunt leggen we je graag uit. Technische SEOBij technische SEO draait het om de techniek achter jouw website. Snappen zoekmachines jouw website? Is de website gebruiksvriendelijk voor bezoekers? Een belangrijk aspect binnen technische SEO is bijvoorbeeld pagespeed, ofwel hoe snel jouw website laadt. Een website met een lage pagespeed zal een hoog bouncepercentage hebben. Bezoekers zijn gewend om een website te bezoeken die snel laadt. Laadt jouw website niet snel? Dan haken bezoekers af. ContentContent is een heel breed begrip en is eigenlijk alles wat op jouw website te vinden is. Teksten, afbeeldingen en video’s zijn allemaal content. Met content zorg je ervoor dat zoekmachines pagina’s op jouw website beter leren begrijpen. Goede content bestaat uit één H1, meerdere H2’s, interne bodyteksten, een goede URL en meta informatie. Zo is het heel belangrijk dat de Title tag, ofwel de paginatitel geoptimaliseerd is. Dit is de titel die gebruikers te zien krijgen in de zoekresultaten. AutoriteitOok de autoriteit van jouw website is een belangrijke ranking factor. Hoe hoger de autoriteit hoe beter. Middels linkbuilding kun je de autoriteit van jouw website verhogen. Het is wel belangrijk dat je op een natuurlijke wijze werkt aan jouw linkbuild profiel. Als jouw website op een dag ineens honderden links van andere websites krijgt, dan is dit een signaal voor Google dat hier dingen gemanipuleerd worden. De kans op een penalty is dan groot! |
Goed artikel? Deel hem dan op:
Gerelateerde berichten:
- De basis van SEO SEO, je hebt er vast al eens van gehoord. Deze techniek wordt tegenwoordig steeds belangrijker en steeds meer gebruiken maken er gebruik van om...
- Een SEO Specialist: Wat is dat? Een SEO specialist Bij het uitkiezen van de ideale SEO specialist voor een bedrijf moet er worden gelet op een aantal belangrijke punten:– Waar zit...
- 10 SEO tips op een rijtje Ben jij op zoek naar SEO Tips? Dan ben je op deze pagina aan het juiste adres. Wij vroegen een SEO bureau , DoubleSmart.nl een...
- Hoe kom je hoger in Google? Er zijn vele manieren om de ranking van uw website in de zoekmachines te verhogen. De sleutel tot het verkrijgen van hoge rankings is het...
- Indruk maken met uw website? Een goed webdesign is tegenwoordig erg belangrijk, ook in Eindhoven! Eindhoven is dé stad op het gebied van technologie en design. Het is dan ook...
- Wil je meer verkeer naar je website, start dan met het uitbesteden van je SEO Het zou zomaar kunnen dat je ontzettend veel moeite in je website hebt gestoken, maar het aantal bezoekers wordt niet echt groter. Hoe zou dit...