Maak gebruik van Cross-mediaOnlinemarketing omvat veel verschillende promotie en uitbreidingmiddelen om online beter vindbaar te worden. Als voorbeeld lanceren bedrijven marketingcampagnes, maar dat kost veel tijd en moeite om het achterliggende idee te ontwikkelen. Het continu bedenken van nieuwe concepten waarover de concurrent niet beschikt is zeer moeilijk. Cross-media biedt de mogelijkheid om jouw beoogde doelgroep(en) op een effectieve manier te benaderen. Deze vorm van marketing zorgt ervoor dat de kijker / luisteraar wordt getriggerd, waardoor hij / zij jouw bedrijf onbewust onthoud. En is daarnaast goedkoper dan reguliere promotie strategieën.
Definitie Cross-mediale marketingCross-mediamarketing omvat veel mediakanalen en tools om jouw product in het hoofd van de doelgroep te zetten, door bijvoorbeeld focusadvertenties komen klanten sneller bij jou terecht. Het is een efficiëntere manier om je product te verkopen, in plaats van het product exclusief via de website te verkopen. Door combinatie van meerdere platforms zorg je ervoor dat de doelgroep op alle fronten wordt geïnformeerd met de juiste informatie. Om dit te doen word er voornamelijk gebruik gemaakt van; mobiele applicaties, advertentielinks, tv-commercials, YouTube-video’s, contentmarketing en sociale media artikelen.
Je kunt een Cross-mediale marketingcampagne vergelijken met een netwerk vrienden, zodra jij een post op Facebook een duimpje omhoog geeft, dan zien jouw vrienden dit ook. Dit is een vorm van indirecte doelbepaling, tweede graad doelgroepen worden namelijk ook betrokken.
Voordelen van een Cross-media marketing campagne:– Tweezijdige benadering naar de consument (gebruik meerdere platforms) wat leid tot meer verkeer. – Lagere advertentiekosten. – Campagne resultaten zijn direct zichtbaar. – Crossmedia marketing biedt de mogelijkheid om producten beter te positioneren op het internet. – Een gezamenlijke cross-campagne is krachtiger en effectiever, vergeleken met eenzijdige promotie. – De toepassing van de methodologie heeft een positieve invloed op de reputatie van het bedrijf.
Effectiviteit Cross-mediaBijna elke organisatie of bedrijf gebruikt ten minste twee vormen van media om hun producten of diensten op de markt te brengen. Zo registreren bioscoopbezoekers en televisiekijkers niet vaak productplaatsing, wat slechts één vorm van cross-mediale marketing is. Wanneer een kijker Holland got talent bekijkt, realiseert hij zich misschien niet dat de juryleden drinken van prominent geplaatste Coca-Cola-bekers om reclame te maken voor Coca-Cola. Elke persoon wordt dagelijks geconfronteerd met cross-media marketing. Hoe vaker ze een bedrijfsboodschap zien, hoe meer ze zich beginnen te identificeren met het bedrijf of product. Vaak wordt het herhaaldelijk zien of horen van een introductie over een product of bedrijf, de associatie versterkt. Als voorbeeld, mensen geloven over het algemeen niet in gezicht crème of vergelijkbare supplementen, totdat de effectiviteit wordt weergegeven op televisie of sociale media. |
http://digitalinside.nl/content-marketing-bureau/ |
Goed artikel? Deel hem dan op:
Gerelateerde berichten:
- 3 redenen om een online marketing bureau in te schakelen Als ondernemer weet je natuurlijk maar al te goed hoe belangrijk het is om te investeren in online marketing. Het internet heeft een steeds grotere...
- Social media inzetten als marketing instrument Het aantal gebruikers van social media sites is enorm gestegen in de afgelopen tien jaar. Met die groei is social media tevens een heel populair...
- Hoe blijf je relevant op sociale media? Naast marketing en PR is social media een manier om écht interactie te voeren met mensen. “Het is persoonlijker en dat maakt het interessant voor...
- Waar vind ik relatiegeschenken die bedrukt kunnen worden met mijn logo? Bent u op zoek naar een betrouwbaar bedrijf dat relatiegeschenken bedrukt met het logo van uw bedrijf? Dan bent u op zoek naar Promotie.nl. De...
- Hoe belangrijk is online marketing en hoe profiteert je ervan? Meer en meer bedrijven begrijpen het belang van online marketing voor hun bedrijfsresultaten. Het trekt kansen aan, genereert relaties en versterkt het merk. Digitale marketing...
- Beslissen wanneer je een online marketingbureau moet inhuren Een bedrijf heeft meestal een interne digitale marketing afdeling die zich bezighoudt met merkbekendheid, relaties met klanten en het bereik van het bedrijf. Er is...