Het aantal gebruikers van social media sites is enorm gestegen in de afgelopen tien jaar. Met die groei is social media tevens een heel populair marketinginstrument geworden. Bedrijven zetten het massaal in om hun bekendheid te vergroten. Het is bovendien ook een heel erg effectief marketinginstrument gebleken. Kleine, nieuwe bedrijven hebben bewezen met social media een ontzettend snelle en effectieve groei te kunnen doormaken. In deze blog leggen wij je uit waarom social media zo’n effectief marketinginstrument kan zijn. Je bereikt makkelijk je doelgroepVia social media kun je gemakkelijk in contact komen met jouw doelgroep. Je kan namelijk gemakkelijk direct contact leggen met klanten. Op deze manier krijg je een beter beeld van jouw doelgroep en kun je ook jouw product of dienst snel aanpassen naar de wensen van je klant. Als jij op een prettige manier contact kan leggen met je doelgroep via social media zal dit ook zorgen voor een positieve beeldvorming van je bedrijf. Gratis reclameSocial media is als het ware gewoon een gratis vorm van reclame. Je kan jezelf gratis etaleren op een platform waar ontzettend veel gebruikers op zitten. Naast de gratis voordelen van social media kan je ook betaalde opties inzetten om een extra groot bereik te krijgen via social media. Zo kan je betaalde advertenties inzetten om extra veel social media gebruikers te bereiken. Daarnaast werkt het algoritme van van veel social media zo dat gebruikers met meer volgers vaker getoond worden op andermans social media. Om deze reden kun je ervoor kiezen om snel een boost te geven aan je social media profiel door volgers te kopen. Zo kun je een snel en eenvoudig een volger basis opbouwen op je social media, zodat jouw profiel vaker getoond zal worden aan anderen. Een goed imago opbouwenMet social media kun je heel gemakkelijk een goed imago opbouwen voor je bedrijf. Door in contact te staan met je klanten via social media kun jij laten zien hoe klantgericht je bent. Daarnaast kun je met posts op je feed bijvoorbeeld aantonen wat jij doet aan duurzaamheid of klantenservice. Social media is eigenlijk gewoon een gratis etalage, dus maak er vooral gebruik van!
|