Een Facebook evenement aanmaken, hoe doe je dat?

Ga je binnenkort een evenement organiseren, wil je een grootschalige meeting plannen of staat er een feestje op de planning? En kan je daarvoor wel wat extra bekendheid gebruiken? Online is dit tegenwoordig gemakkelijk te organiseren. Wanneer je een Facebook account hebt, is het mogelijk om daar vrienden, bekenden, collega’s en zelfs onbekenden aan te spreken en naar je evenement te lokken. Maak een Facebook evenement aan voor de desbetreffende gelegenheid en je zal zien dat de bekendheid ervan snel groeit.

 

Zo ga je van start

Heb je een eigen Facebook account? Mooi. Nu is het nog belangrijk om te bepalen wat het doel van je Facebook evenement wordt. Is het een persoonlijk evenement, dan voldoet je eigen Facebook account. Gaat het om een evenement voor een merk of bedrijf, zorg er dan voor dat dat merk of bedrijf een eigen Facebookpagina heeft. Het is op die manier mogelijk om het Facebook evenement aan die pagina te koppelen. Het voordeel hiervan is dat je gemakkelijk gebruik maakt van het bereik dat die pagina al heeft opgebouwd. Alle mensen die die pagina volgen kun je met één klik op de knop uitnodigen voor het Facebook evenement.

 

Hoe zorg je voor bekendheid?

Naast deze tip is er meer wat je kunt doen om bekendheid voor je Facebook evenement te krijgen. Vraag je vrienden, familie en collega’s bijvoorbeeld om het evenement op hun tijdlijn te delen. Dan zien ook hun Facebookvrienden het en raken zij wellicht geïnteresseerd. Een andere optie is je Facebook evenement promoten. Dat wil zeggen dat je er een advertentie voor aanmaakt, welke tegen betaling door Facebook aan Facebookgebruikers getoond wordt. Je bepaalt zelf de doelgroep en het budget, zodat je de controle houdt. Je kunt hiermee mensen in verschillende delen van het land en zelfs in andere landen bereiken, mocht dat nuttig zijn voor jouw evenement. En adverteren op Facebook hoeft helemaal niet duur te zijn.

 

Blijf actief op je evenementenpagina

Staat je Facebook evenement eenmaal, dan is het wel noodzakelijk dat je deze actief houdt. Dat betekent dat je vanaf het moment van oprichten tot op de dag dat het evenement plaatsvindt moet zorgen dat je evenement opvalt. Dat kun je doen door regelmatig een bericht te plaatsen met daarin een update, vraag of leuk weetje over het evenement. Maar ook door continu mensen uit te nodigen voor het evenement of door bijvoorbeeld een winactie te organiseren. Het is ook mogelijk de eventuele ticketverkoop voor je evenement een boost te geven door deze op je evenementenpagina te promoten.

 

Facebook evenement promoten

Je kunt op een andere slimme manier ook je Facebook evenement promoten. Je kunt namelijk ook mensen tegen betaling op de ‘interesse knop’ en op de ‘gaan knop’ laten klikken. De webshop www.Likes-kopen.nl heeft hiervoor bijvoorbeeld verschillende producten waar dat mee mogelijk is! Neem maar eens een kijkje.